jelenlét figyelés
Fábián András
2020-06-02 14:38:39 UTC
Hátha valaki foglalkozott már ilyennel: adott egy irodaház halom
mosdóval. A jelenlegi helyzet kapcsán  (távolság tartása)meg kellene
oldani, hogy a bejárati ajtó felett elhelyezett piros/zöld jelzéssel,
hogy foglalt-e vagy sem az illemhely. Ebben a használó nem működhet
közre....pld megnyom egy gombot stb. Megfelelő érzékelés kell. Ha
lehetne egy áthaladási ponton a haladási irányt figyelni az már
kiértékelhető lenne. Lehet erre kész megoldás?

András.
Gábor Auth
2020-06-02 14:49:59 UTC
Hi,
Post by Fábián András
[...]
Az nagyon maradi megoldás lenne, hogy rövid időre legyen állítva a
mozgásérzékelős világítás és ha van benn fény, akkor foglalt?
--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)
ztibi
2020-06-02 15:57:20 UTC
Szia

Esetleg a piszoárokon nincs reflexiós infrás öblités vezérlés?
esetleg azokat összefogni egy vezérléssel, meg
ugyan olyan feltehető mosdókhoz, meg az az "ülőhelyekre" is, vagy oda
infrasorompós.
Tudom, kész megoldást szeretnél...

Ztibi
Skandar Graun
2020-06-02 16:01:38 UTC
Kicsit, mert ha leülsz a wc-re, akkor nem mozogsz és rádoltja a fényt.
Anno rengeteg ilyen sorrendiségszámláló volt leírva, két érzékelővel
kellett figyelni.
Több emberre is működött, egy számláló nulla állapotát figyelte. Ha a két
érzékelő Külső-Belső sorrendben érzékelt, akkor nőtt a szám, ha B-K
irányba, akkor csökkent.
Szerintem készen nem kapsz, de semmi perc alatt legyártja neked bárki, akár
én is.
A leghúzósabb tétel benne a két optokapu és annak rögzítése.
Post by Gábor Auth
Hi,
elektro[-flame|-etc]
Alaksza Balázs
2020-06-02 16:34:24 UTC
Post by Fábián András
[...]
2 optokapu a bejáratnál?

A megszakadás sorrendjéből lehet tudni, hogy az illető épp ki vagy be
haladt-e.

Alaksza Balázs
Fekete Róbert
2020-06-02 16:53:16 UTC
kb minden nagy áruházban van ilyen a főkapuknál, mivel számolják a
látogatókat, sőt a legtöbb lopóskapuban is van ilyen beépítve

szóval van készen, csak a gyártót kell fellelni vagy a forgalmazót...
         elektro[-flame|-etc]
Gábor Auth
2020-06-02 16:54:46 UTC
Hi,
Post by Fekete Róbert
kb minden nagy áruházban van ilyen a főkapuknál, mivel számolják a
látogatókat, sőt a legtöbb lopóskapuban is van ilyen beépítve
Ha egymás mellett megyünk be és egyesével jövünk ki, akkor mit tart nyilván?
Pipi
2020-06-02 17:07:04 UTC
vót ez, állítólag ha előtte nem mozogsz, akkor is érzékel

2020-06-02 17:17:10 UTC
Hali

Hát igen az ilyen számlálós megoldás, ha nem "merev test" mozog az
érzékelők előtt, előbb-utóbb eltéved.

Azt meg lehet oldani, hogy csak "libasorban" lehet áthaladni, ez
érzékelők előtti nem kiszámítható mozgás nehezen kezelhető.
(félig megtorpan, visszalép, megfordul, közel egymás után, gyerekkel
bemegy, gyerek külön kijön,kéz lengése, stb..)

Javít a pontosságon és egyszerűbb a kivitelezés, ha mindkét érzékelő
reflexiós. (nem kell a közlekedő folyosó mindkét oldalára szerelni és
kábelezni. Valamint csak az oda és vissza sugár takarása esetét
figyelembe vanni.
Az egyik adó-vevő párt (ami a számlálót csökkenti/növeli), egymás
mellé kb.10 cm-re  elhelyezni. A másikat, ami az irányt határozza meg,
lehet egymás alá feltenni.
Post by Gábor Auth
Hi,
-----------------------------------------         elektro[-flame|-etc]
Ztibi
Fekete Róbert
2020-06-02 17:25:43 UTC
ezek után jön a lidar
http://en.benewake.com/
tf mini
és lehet érzékelni hogy jön vagy megy, felülről nézi... persze itt is
kettő kell, de akár meg tudod később mondani milyen magasak a kolegák :D

persze 200e környékén már van 3D -s is, abból elég egy, mert egy teljes
ponthálót kapsz :D ott már tömeg is mehet be, akkor is meg tudod monani
mennyien voltak, sőt még azt is hogy melyik túrta az orrát :D

egyébként meg esetleg linuxos motion rpi-n, ő tud mozgás érzékelést, és
sok minden mást is....
          elektro[-flame|-etc]
Fekete Róbert
2020-06-02 17:27:48 UTC
pont ahogy gondolod...
1 manust, de megközelítőleg jól tudják mennyien járnak, mert többnyire
nem csak a bejáratnál van, pl a kasszáknál tipikusan nem tudsz egymás
mellé, csak mögé elé állni...

szóval van megoldás, áteresztő kapu kell, ahol csak 1 ember fér el, már
aki elfér :D mondjuk lehet ugyanott másikból meg kettő is :D

rpi, motion, meg az rpi kamerája és lehet szórakázni...
Post by Gábor Auth
Hi,
Gábor Friedrich
2020-06-03 09:12:25 UTC
Szia!
Nálunk mennyezeti jelenlét érzékelő lett felrakva ezügyben, rá is kötötték a világítást, és az van kivezetve piros lámpára a mosdó bejáratához.
Kapcsolókat kikötötték.
üdv,
Fidó

________________________________

[Loading Image...]<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes a vírusoktól. www.avg.com<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Fábián András
2020-06-03 14:15:24 UTC
Köszönöm az ötleteket, javaslatokat. Sajnos egyszerű jól működő
megoldást nem tudok. A wc-k nem egyformák, és  több helyiségből
kialakítottak Van ahol a bejárati ajtó mögött csak kézmosó hely van
aztán megint ajtó. Szerintem kell a használó közreműködése, pld. RFID
alapú rendszer, bár ez sem ér szinte semmit ha ajtózárt nem alkalmaznak.
Ráadásul belülről bezárt ajtó figyelése jelzésre egyszerűbb, olcsóbb. Na
egyik sem a megfelelő megoldás. Ha valaki tud használható megoldást, és
a kivitelezést is vállalja, keressen magánban.

András.
[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes a vírusoktól. www.avg.com<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
elektro[-flame|-etc]