Motor forgásirány
Varga Zoltán
2020-11-18 20:11:56 UTC
Sziasztok!

Van egy állványos szalagcsiszoló gépem, amit egy 240 W-os kondenzátoros
motor hajt meg. Meg szeretném változtatni a forgásirányát.
Négy kivezetés van: Piros-Fekete 230 be, másik piros, kék kondenzátor 4
uF. A két piros között rövidzár, Fekete-Piros 45 ohm, Kék-piros 115 ohm.
Jól sejtem, hogy eszerint asszimetrikus a segédfázis tekercse, és nem
fogom tudni megváltozttani a forgásirányt,

Rajz:

Kösz

Z.
Horváth Péter
2020-11-19 07:37:54 UTC
Elképzelhető hogy az egész állórész vasmagot meg lehet fordítani.

Ez csak úgy be van tolva az alumínium házba, vagy össze van fogytva a
pajzsokkal, és 2-4 hosszú csavarral.
Nem. Ez olyan, mint egy kétkorongos aztali köszörű, a másik korongja
meg egy gyémánttárcsa.
Z.
kézi, vagy asztali?
Ha asztali, akkor nem jáccik hogy mechanikusan átfordítod a
motort/meghajtást?
https://kojot.co.hu/~zotya/motor.jpg
Kösz
Z.