kattogós weller 24v egyenáramról
Kormos Imre
2014-02-12 13:43:11 UTC
Sziasztok,

Ha már kapcsolóüzemű tápegység: Okoz gondot a kattogós wellernek, ha
egyenáramról járatom?
Kb évi 24 órát megy, nem napi 24-et.
(Lassan 10 éve egy 12V-os trafóról használom)

KI
Anonymus
2014-02-12 14:04:34 UTC
Szia !
Post by Kormos Imre
[...]
Mennyire egyen, az az egyen? :)
A fűtőszál az nagy ívben tesz rá, milyen a villany, a kontaktok már
kevésbé szeretik, mert váltóra vannak méretezve.
Valószínűleg az érintkező pogácsák gyorsabban "fogynak", mert nem alszik
ki az ív olyan gyorsan.
Végül is ha igaz az évi 24 óra, akkor kitart jó darabig. A 12 V-os
táplálás meg elég karcsú, mert kb. negyed teljesítmény jön csak ki, a
névlegeshez képest.
Azért egy jobb háztartásban csak akad egy 40-50-60 VA-es 24 V-os trafó.
:) Az enyém is egy lepukkant "hifiből" kitermelt trafóról jár.
Egyent bonyolultabb összehozni, mint váltót. :) (hacsak nem aksiról
akarsz forrasztgatni)

Üdv.:
Anonymus
Kormos Imre
2014-02-12 14:10:54 UTC
Nagyon.. Ilyen 20-24V-os kapcs. táp van itt több, kicsi, könnyű..
Én is az érintkezőt féltem, el tudom képzelni azt is, hogy egyszer sem fog
tudni megszakítani :(
KI
..
elektro[-flame|-etc]
Szlifka Tibor
elektro[-flame|-etc]
Anonymus
2014-02-12 14:46:28 UTC
Szia !
Post by Kormos Imre
Nagyon.. Ilyen 20-24V-os kapcs. táp van itt több, kicsi, könnyű..
Akkor ne az érintkezőre bízd az áramot, hanem faragj be egy tranyát,
annak a bázisáramát kapcsold az érintkezővel. Azt a világ végéig bírni
fogja. :)
Az a 2 A nem nagy kihívás, ládafiában biztos lapul egy BD135, vagy
valami hasonló jószág (akár egy FET is). :) (elfér a nyélben)
Nagyon régen egy kollégámnak volt ilyen gyári Wellerje, valami móricka
kapcsolás volt a nyelében.
Post by Kormos Imre
Én is az érintkezőt féltem, el tudom képzelni azt is, hogy egyszer sem fog
tudni megszakítani :(
KI
..
Egy darabig fog, de nem lesz egészséges.Lehet, hogy elmegy sokáig,
lehet, hogy nem, de nyilván kár kockáztatni.

Üdv.:
Anonymus
Cser Tamas
2014-02-12 14:47:13 UTC
Post by Kormos Imre
[...]
a 220/12-es trafót autotrafóként kötöttem be, de szembefordítottan,

( a 220 - 12 = 208 kapja a mai 230Voltot) , így 230 / 208 * 12 =
13,27VAC, azt a
nyomorult kb 1,27VAC -ot is érzékeli

nálam korábban csak 198-205Voltok voltak nappal, csak éjjel volt 215V,
szóval a 12Voltos sima páka qrvára megérezte, hogy ha csak 10,9 -
11Voltot kapott
( akkor a még be nem tiltott ólmos is megérezte, és nem olvadt meg )
azután így szembefordítottan tudtam csak éjjel 215 / 208 * 12 =
12,4VAC-ot kisajtolni
Post by Kormos Imre
KI
elektro[-flame|-etc]
Fekete Róbert
elektro[-flame|-etc]
Pipi
2014-02-12 15:04:53 UTC
életveszélyes dolog, a 12V-os páka nincs erre szigetelésügyileg felkészítve
Post by Anonymus
KI
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
--
Pipi
http://www.puzsar.hu
Fekete Kristóf
2014-02-12 15:18:26 UTC
Szia! L=C3=A9tezik Wellerb=C5=91l ezekre a kisfesz=C3=BClts=C3=A9g=C5=B1ekn=
=C3=A9l egyen- =C3=A9s v=C3=A1lt=C3=B3=C3=A1ram=C3=BA t=C3=ADpus. Ha egyen=
=C3=A1ramr=C3=B3l is mehet, akkor nincs gond. Ha csak v=C3=A1lt=C3=B3=C3=A1=
ram=C3=BA, akkor amit m=C3=A1r =C3=ADrtak(=C3=A9rintkez=C5=91) lehet k=C3=
=A9s=C5=91bb a gond. =C3=9Cdv. Krist=C3=B3f
Post by Kormos Imre
Sziasztok,
Ha m=C3=A1r kapcsol=C3=B3=C3=BCzem=C5=B1 t=C3=A1pegys=C3=A9g: Okoz gondot =
a kattog=C3=B3s wellernek, ha
Post by Kormos Imre
egyen=C3=A1ramr=C3=B3l j=C3=A1ratom?
Kb =C3=A9vi 24 =C3=B3r=C3=A1t megy, nem napi 24-et.
(Lassan 10 =C3=A9ve egy 12V-os traf=C3=B3r=C3=B3l haszn=C3=A1lom)
KI
elektro[-flame|-etc]
Karoly Kovacs
2014-02-12 15:42:16 UTC
Ezt nem ertem!

_Kattogos_ Weller pakarol volt szo, ez az en olvasatomban a regi,
"hagyomanyos", Magnastat pakakat jelenti, PT fejekkel. Ezek a fejek a
melegedeskor ideiglenesen "lemagesezodnek", es a pakan belul bontjak a
kontaktot. Oda hogyan lehetne tranyos kapcsolo fokozatot betenni?
Szerintem sehogyan.

Ime:
http://codeandlife.com/2012/03/06/weller-magnastat-autopsy-and-repair/

Esetleg meg lehetne oldani, ha az ember elegge szetbarkacsolja, s
valahogyan kivezeti.

De azert gyozz meg, mert szivesen atbarkacsolom az enyemet is, ha
megoldhato! :)))

Karoly

elektro[-flame|-etc]
Fekete Róbert
elektro[-flame|-etc]
Karoly Kovacs
2014-02-12 15:52:59 UTC
Jajj! Ennyire nem vagyok lama! :)))
Az elv nyilvanvalo.
A _gyakorlati_ megvalositas nem vilagos: nincs hely, magas a homerseklet
ott bent (tranyo hutese?), stb. Szamos kerdes vetodik fel a
"technologia" kapcsan.
Ezert is irtam, hogy talan valahogyan ki kellene vezetni. De akkor meg
ott a kabel kerdese. Szerintem merev lesz a 3-4 eres kabel.

Karoly

elektro[-flame|-etc]
Webkonyvek
2014-02-12 16:00:14 UTC
Hello Karoly Kovacs!
[...]
Nem annyira a pákán belül van az, csak a nyélen belül:
http://www.szetszedtem.hu/419weller/paka.htm
Konkrétan kb. ennyi nagy hely van barkácsolni:

Géza
Móczik Gábor
2014-02-12 16:01:13 UTC
Post by Karoly Kovacs
[...]
Szerintem szedj szét egyet, és rögtön látni fogod. A mágneskapcsoló
kontaktusa nem a 400 fokos térben van.
SZIGETI Szabolcs
2014-02-12 16:02:47 UTC
Hali!

Simán, az én pákámat egy-két beragadást kísérő felizzás után átalakítottam
triakos kapcsolásúra. Ez volt vagy 20 éve, azóta is teszi a dolgát.
Háromeres kábelt tettem bele, és a triak a trafón ül.
V1.0-ban még egy külön szál volt kivezetve és hozzákötözve az eredeti
vezetékéhez, aztán később kapott egy hármas vezetéket.

Szabolcs
Post by Kormos Imre
Én is az érintkezőt féltem, el tudom képzelni azt is, hogy egyszer sem
fog
Post by Anonymus
Post by Kormos Imre
tudni megszakítani :(
KI
..
elektro[-flame|-etc]
Karoly Kovacs
2014-02-12 16:23:52 UTC
Szedtem mar szet (Geza, Neked is koszi a fotokat!), de en akkor is azt
mondom, hogy ott azert eleg meleg van es zart a ter ahhoz, hogy
bezarjunk oda egy 3-4 Ampert kapcsolgato tranyot.

Karoly

2014-02-12 16:27:38 UTC
Na, errol beszeltem, koszi szepen! :)))
Itt mar csak a 3 eres kabel hajlekonysaga lehet a szuk keresztmetszet.
Jofele kabelt kell szerezni.

<anekdota on>
Nem tudom, kinek van ilyen oreg Wellere, mint az enyem, de az enyem meg
a Puskas Tivadar Muszeripari Szovetkezetnel lett osszeszerelve ugy
harmincegy-ket eve, s jofele "hegesztokabel" volt hozza. Alig lehetett
mozogni vele, olyan kemeny volt. Az elso dolgom volt, hogy kicsereltem
jo, kellemes, hajlekony, ket eres kabelre, azota is azzal megy.
<anekdota off>

Karoly

Post by Kormos Imre
Én is az érintkezőt féltem, el tudom képzelni azt is, hogy egyszer sem
fog
Post by Anonymus
Post by Kormos Imre
tudni megszakítani :(
KI
..
elektro[-flame|-etc]
Anonymus
2014-02-12 16:41:29 UTC
Post by Karoly Kovacs
Jajj! Ennyire nem vagyok lama! :)))
Az elv nyilvanvalo.
A _gyakorlati_ megvalositas nem vilagos: nincs hely,
A nyélben van.
Post by Karoly Kovacs
magas a homerseklet
ott bent (tranyo hutese?),
A kapcsoló tranzisztort minek hűteni. Vezet, nem vezet. 2 A-től nem fog
az izzadni.
Maga az érintkező is már a "hideg" térben van, különben az egész
tartórész megolvadna.
Post by Karoly Kovacs
stb. Szamos kerdes vetodik fel a
"technologia" kapcsan.
Ezert is irtam, hogy talan valahogyan ki kellene vezetni. De akkor meg
ott a kabel kerdese. Szerintem merev lesz a 3-4 eres kabel.
A belső drótokat kell csak átrendezni. +1 szál, ami lehet vékony is,
mert pár 10 mA visz mindössze. Az bázisáramot megfogó ellenállás, meg
lehet akár csőbe húzva. :) Hogy merev, vagy lágy, a nyélen belül, nem
sok jelentősége van.
Mint írták, váltónál meg egy triak és csá. :)

Üdv.:
Anonymus
Karoly Kovacs
2014-02-12 16:52:55 UTC
Haaat, nem gyoztel meg. Nekem ellenerzeseim vannak abban a zart, szuk
terben a kapcsolo tranyoval.
Szimpatikusabb Szabolcs megoldasa.
(Bocs, ez nem a szemelyed ellen szolt, hanem az a megoldas jobban tetszik.)

Karoly

elektro[-flame|-etc]
Benedek I.

elektro[-flame|-etc]
Anonymus
2014-02-12 17:20:17 UTC
Szia !
Post by Karoly Kovacs
Haaat, nem gyoztel meg. Nekem ellenerzeseim vannak abban a zart, szuk
terben a kapcsolo tranyoval.
Szimpatikusabb Szabolcs megoldasa.
Az eredeti váltóáramú megoldásnál, kétségtelen.
Post by Karoly Kovacs
(Bocs, ez nem a szemelyed ellen szolt, hanem az a megoldas jobban tetszik.)
Nem is úgy vettem. :) Mindössze átbeszéljük a problémát.
Az eredeti felvetés szerint, egyenáramú táplálásnál, csak tranyó, vagy
FET jöhet szóba.
Azt is persze ki lehet hozni a nyélből, de kis törpöléssel be lehet
barkácsolni. (egy néhány A-es tranyón marad pár tized volt, kinyitva,
egy Fet csatornaellenállása is tized Ohm nagyságrend, szóval a melegedés
miatt nem érdemes parázni :) )
Manapság már én se forrasztgatok, szinte csak pár órácskát évente, így a
barkácsolási ingeremet inkább mechanikákban (meg sok másban) élem ki,
így az én kattogósom vastagon túl fog élni, átalakítás nélkül is. :(

Üdv.:
Anonymus
Karoly Kovacs

elektro[-flame|-etc]
Móczik Gábor
2014-02-12 20:05:39 UTC
Post by Karoly Kovacs
Szedtem mar szet (Geza, Neked is koszi a fotokat!), de en akkor is azt
mondom, hogy ott azert eleg meleg van es zart a ter ahhoz, hogy
bezarjunk oda egy 3-4 Ampert kapcsolgato tranyot.
Már hogy lenne olyan meleg...
Kézzel tudod fogni a nyelet, ami műanyag. Beb*szna ha forró lenne.

Egy tranyó meg 150 fok hőmérsékletig oké, emellett nem kötelező
közvetlenül a főtőbetét tartólemezére szerelni, van egy köbméter hely a
nyélben odébb is.

Ez nem fuzzy logic, hogy ilyenekkel operáljunk, hogy "elég meleg", "zárt
tér ahhoz", meg "3-4A-t".

Tudtommal matematikus vagy :-) ezeket meg számításokkal és mérésekkel
lehet ellenőrizni, hogy jó vagy nem jó.

Egy 50W-os páka 24V-ról nem 3-4 hanem 2.08A-t vesz fel.
Megnézel egy adatlapot, hogy mennyi az Uce(sat)-ja egy jó tranyónak,
vagy Rds(on)-ja egy FET-nek, és ki fog jönni hogy ha rendesen kinyitod,
akkor tized wattok disszipálódnak rajta, gyakorlatilag tökhideg lesz.

Ha nagyon bohóckodni akarsz, akkor megmérheted a nyél belsejében a Ta
hőfokot 4 óra állandósult állapot után, és a tranziszoron létrejövő
Pd=0.2W disszipációból valamint a TO-220 tok free-air R(thja)
hőellenállásából kiszámíthatod, hogy a Tj=Ta+Pd*Rthja lesz, ami
mindössze vagy 100 fokkal marad majd el az Abs. Max. Ratings-tól.

Ha nagyon biztosra akarsz menni, akkor megmérheted még, hogy a pákát 10%
munkaidővel számolva, kézben tartva, a nyélben uralkodó csúcshőmérséklet
a nagyobb hőszigetelés miatt növekszik, vagy épp ellenkezeőleg a bőr
hővezető képessége segít elvezetni a meleget és esetleg csökken.

:-P
Karoly Kovacs
2014-02-12 20:14:52 UTC
Matemoka ide vagy oda, szamolgasson egy ilyen, nem fizetos meloert az,
akinek ket anyja volt. :)))
Akkor mar inkabb Szigi kulso triakos megoldasa, az bombabiztos.

Csak hat felvetodott itt az eredeti kerdes kapcsan nehany otlet, s
tovabb gondoltam a dolgot, onnan lett ez a kis akadekoskodas
homerzseklet es zart ter ugyeben.

De kulonben is, nem er az egesz ennyit! Amint irtam, ha 30+ evig jo
volt, akkor mar erre a kis idore...

Megj.: egyszer, meg a 80-as evekben "sikerult" a melohelyen bekapcsolva
felejtenem egy egesz hetvegere. Erdekes modon nem az erintkezoknek lett
bajuk, hanem az akkor epp benne levo pakahegy vege egett ki uregesre, el
kellett dobni. Valoszinu persze, hogy mar amugy is "faradt" volt, s ez a
kis tulelesi trening mar nem tett jot neki.

Karoly

elektro[-flame|-etc]
Móczik Gábor
2014-02-12 20:18:29 UTC
Lassan olyan leszel mint Mágus, csak kérdezel, de úgyse építed meg. :-)
Karoly Kovacs
2014-02-12 20:25:46 UTC
Aaacsi! Nem en kerdeztem! En csak a 10. hozzaszolasnal szalltam be a temaba.

Amit komolyan szoktam kerdezni, az meg is valosul. Pl. ma is az
autoradio taviranyitoval szenvedtem, amit a napokban kerdeztem. Eleg
szepen halad a dolog, de meg van par megoldatlan resz, de hamarosan kesz
lesz.

Elotte januarban kerdeztem a 433MHz-es antenna ugyeben, az is
megoldodott, azota mar uzemel is.

Karoly

elektro[-flame|-etc]
Pribojszki János
2014-02-12 20:58:34 UTC
Kedves Karoly Kovacs!
Post by Karoly Kovacs
De kulonben is, nem er az egesz ennyit! Amint irtam, ha 30+ evig jo
volt, akkor mar erre a kis idore...
Nekem is vagy 30 éve megy, de egyenről. Még nincs baja. Ha lesz akkor
"VAN MÁÁÁÁÁSIK!" a fiókban. Vadi új. Az is 30+ éves.
--
Üdvözlettel,
Pribojszki János mailto:***@t-online.hu
Karoly Kovacs
2014-02-12 21:09:31 UTC
Post by Pribojszki János
Vadi új. Az is 30+ éves.
Ez jo. :)))

Karoly

Imre Kormos
2014-02-12 21:11:36 UTC
Ez az 50W-os kattogós Weller megy neked egyenről? Mert ez ellent mond az
eddigi hozzászólásoknak!

Ami még eszembe jutott: az egyenáramú táplálás mágnesezési gondot nem okoz?
Pl a vas hegy felmágneseződik, mindíg elemeli az alkatrészt, vagy akár a
kapcsoló mágnest eltolja valamilyen irányba?

Ki
Post by Pribojszki János
Kedves Karoly Kovacs!
elektro[-flame|-etc]
Cser Tamas
2014-02-12 22:19:46 UTC
Post by Pipi
életveszélyes dolog, a 12V-os páka nincs erre szigetelésügyileg felkészítve
igen, valóban, saját felelősségre,

45évvel ezelőtt egy 24V20W páka volt az első forrasztóm

trafóm nem volt (3havi zsebpénzből lett volna 1968-ban), az asztalt
világítani is kellett,
meg fizikából is megtanulva a soros kapcsolás kb 1A, meg a feszültségesés,
220V200W villanykörtével sorbakötve (pontosan az asztali lámpa
kapcsolója bekapcsolva rövidre zárta a 24V20W pákát, kikapcsolva viszont a
pákába vezette a delejt)

persze már 6éves koromban megismertem a "birkózógépet", amikor egy csöves
néprádióban matattam
Kis János
2014-02-12 22:27:19 UTC
Sziasztok!

Valaki egyszer azt mondta nekem, hogy azért nem szabad egyenáramról járatni
a pákát, illetve az összes kerámiahordozós fűtőszálat, mert az egyenfesz
szépen lassan "bepolarizálja" a kerámiát, ami egy idő után átvezet, átüt.
Hallott már valaki erről?
Üdv.:Kis János
Post by Imre Kormos
[...]
2014.02.12. 21:59 ezt írta ("Pribojszki János" <
Post by Pribojszki János
Kedves Karoly Kovacs!
elektro[-flame|-etc]
Anonymus
2014-02-12 23:14:32 UTC
Szia !
Post by Kis János
[...]
No, ez érdekes felvetésnek tűnik, az életben nem hallottam ilyet. Vannak
kerámiába ágyazott (huzal)ellenállások, de az én olvasatomban erősen
titkolják az adatlapok, az eszköz ezen rossz tulajdonságát. :)

Üdv.:
Anonymus
Pribojszki János
2014-02-12 23:23:27 UTC
Kedves Karoly Kovacs!
Post by Karoly Kovacs
Post by Pribojszki János
Vadi új. Az is 30+ éves.
Ez jo. :)))
Karoly
Még nem volt használva. :-)
Pribojszki János
2014-02-12 23:26:05 UTC
Kedves Imre Kormos!
Post by Imre Kormos
[...]
Egy labortápról megy. Az a pár menet fűtőszál nem alkot igazi
mágnestekercset. A kapcsolóban lévő mágnes sokkal erősebb. A pákahegy
meg nem acél, csak lágyvas.
charles hoss
2014-02-12 23:29:44 UTC
NOS.
ha autoalkatresz lenne , akkor ez most kb megotvenszerezne az erteket .

bye
dexter
Post by Pribojszki János
Kedves Karoly Kovacs!
Post by Karoly Kovacs
Post by Pribojszki János
Vadi új. Az is 30+ éves.
Ez jo. :)))
Karoly
Még nem volt használva. :-)
--
Üdvözlettel,
elektro[-flame|-etc]
Pribojszki János
2014-02-12 23:35:09 UTC
Kedves charles hoss!
Post by charles hoss
NOS.
ha autoalkatresz lenne , akkor ez most kb megotvenszerezne az erteket .
bye
dexter
Így "csak" eszmei értéke van. Akitől kaptam anno már nincs velünk.
Tőle tanultam a szakma alapjait. Nem hinném, hogy valaha is használni
fogom. A másik remélem kibírja addig, amíg végleg leteszem a pákát.
Karoly Kovacs
2014-02-13 07:37:32 UTC
Ertem en Janos, azon nevettem, hogy annak idejen jo elore gondolkoztal,
spajzoltal. :)))

Karoly

Ertem en Janos, azon nevettem, hogy annak idejen jo elore gondolkoztal,
spajzoltal. :)))
Karoly
Akkor még ment a szekér. :-(
Móczik Gábor
2014-02-13 08:42:18 UTC
Post by Kis János
[...]
Még nem.
Bár a TCP pákában nincs is kerámia.

Van benne pár menet fűtőszál, ennek a mágneses mezője töredéke az
egyébként ott lévő permanens mágnesnek.
Pataki István
2014-02-13 11:02:44 UTC
Én is működőnek tartom a nyélbe épített félvezető kapcsolót, de kötekednék az
Rthja paraméter értelmezésével. Mint a neve is utal rá, free-air, ami a nyélben
nincsen. Szóval sokkal rosszabbul fog hűlni. szvsz.
pi

elektro[-flame|-etc]
Horváth Péter
2014-02-13 14:48:41 UTC
Én triakot tettem bele TO220 tokozásút.
Simán elfér a kis barna panelon, fektetve, rácsavarozva, csak el kell
távolítani a bumfordi forrfüleket.
Melegedéssel még nem volt gondom.

DC vel működtetve is meg lehet oldani, de akkor FET -et kell betenni.
Visszont aggályos hogy a fűtőbetét tekercs alakú és elektromágnesként
viselkedik, és minden vasdarab, vagy alkatrészláb
hozzátapad a tüzes pákához. Ráadásul nem mindegy hogy milyen polaritású
az egyenfeszültség,
mert egyik esetben csökkenti, másik esetben pedig növeli az
állandómágnes hatását, és előfordulhat
pl oszcilláció.
elektro[-flame|-etc]
SZIGETI Szabolcs
2014-02-13 15:02:04 UTC
Hali!

Nem tudom, hogy így van-e, sosem szedtem szét fűtőbetétet. De én
bifilárisan tekercselném, akkor nem csak a mágneses tér nagy részét úsznám
meg, de a kivezetések is ugyanazon a végén lennének.

Szabolcs
pl oszcilláció.
Pataki István
2014-02-13 15:08:54 UTC
Valószínűleg így is van, hiszen technológiailag így a legkönnyebb megoldani a
kivezetést. A mágnességet meg a pákafej adja. Szvsz.
pi

elektro[-flame|-etc]
k***@t-online.hu
2014-02-13 16:13:51 UTC
=C3=9Cdv!
Mint a neve is utal r=C3=A1, free-air, ami a ny=C3=A9lben=20
nincsen. Sz=C3=B3val sokkal rosszabbul fog h=C5=B1lni. szvsz.

Free air az, csak melegebb k=C3=B6rnyezeti air...:}}
H=C5=B1t=C5=91borda n=C3=A9lk=C3=BCli szitu, ennyi.
Ott h=C5=91k=C3=BCl=C3=B6nbs=C3=A9g j=C3=A1tszik, senki se mondta, hogy a f=
ree air=20
20, -20, vagy + 80 fok.
=C3=9Agy kell sz=C3=A1molni, amennyi.

Szvsz.

Gyula
Pataki István
2014-02-13 17:29:30 UTC
Ezt tényleg jó lenne tisztázni. Mert szerintem a free-air azt jelenti, hogy van
természetes konvekció, "végtelen" mennyiségű levegővel érintkezik, ami tud
áramlani körülötte. Tételezzük most fel, hogy az alkatrészt körbevesszük egy
nulla falvastagságú szűk dobozzal, megszűnik benne az áramlás, de a kívül lévő
levegő továbbra is "végtelen" mennyiségű. Melegebb lesz-e a belső réteg
ugyanakkora diszzipációtól, vagy sem? Úgy emlékszem, pl. a TO-220 toknál is álló
helyzetre adják meg az Rthja értékét, nem fekvő helyzetre. Nyilván nem véletlen.

Üdv
pi

Mint a neve is utal rá, free-air, ami a nyélben
nincsen. Szóval sokkal rosszabbul fog hűlni. szvsz.

Free air az, csak melegebb környezeti air...:}}
Hűtőborda nélküli szitu, ennyi.
Ott hőkülönbség játszik, senki se mondta, hogy a free air
20, -20, vagy + 80 fok.
Úgy kell számolni, amennyi.

Szvsz.

Gyula
Móczik Gábor
2014-02-13 18:49:58 UTC
Post by Pataki István
[...]
Bizonyára melegebb lesz.
Az Rthja az a junction-ambient hőellenállás, a tok külső paraméterei
alapján, azaz ha nem szereled semmilyen bordára.

Ha ráhúzol egy zsugorcsövet mondjuk, vagy jelen példában beteszed egy
dobozba, akkor lesz egy további hőellenállás ami további hőlépcsőt okoz.

A dobozban van másik hőforrás is, az is valamilyen hőellenállással
kapcsolódik a rendszerbe, tehát fokra pontosan kiszámolni bizonyára
komplikált, de ilyen termikus tervezéseknél általában nem is cél, hogy
fokra pontosan hozzuk össze. Általában minél több a tartalék, annál jobb.

Ha ésszerű körülmények között kijön az, hogy "bőven jó", és nem hagytunk
ki nagy dolgot, akkor a terv jó. Ennél a pákás témánál most ez a helyzet.

Ha kijön, hogy egy kicsit túl van a határon, akkor kár a számítást
pontosítani meg hővezető pasztát tuningolni, stb. Fundamentális probléma
van, sokkal odébb kell menni, más/több félvezető kell, sokkal jobb
hűtőborda kell, venti kell rá, stb...
Szabó Zoltán
2014-02-14 08:28:59 UTC
Hali!

Az enyém 78-óta ketyeg itt az asztalon, igaz nem 24, hanem csak 21V-ról
járatom (ilyen trafót tudtam szerezni hajdanán). Nem túl sokat megy, kb heti
4-5 órát.

Z.

Post by Anonymus
[...]

---
A levél vírus, és rosszindulatú kód mentes, mert az avast! Antivirus védelme ellenőrizte azt.