mtd smart 38 elektromos fűnyíró
Perjesi Istvan
2020-05-05 18:45:30 UTC
Sziasztok,

Fűnyíró felújítása után (csapágy csere, takarítás, stb) azt
tapasztaltam, hogy az egyik szénkefe bal oldali „erős fényjátékba” kezdett.

Mi lehet az oka? Szénkefe jónak tűnik. Nem szoktam
motorokkal foglalkozni, csak a haver adta ide, hogy nézzem már meg kidobás
előtt.

Szíven szerint menne a kukába, mert már a csapágy csere és a
rajta dolgozott idő is túl sok. De…….

Üdv. Pityu

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj
Perjesi Istvan
2020-05-05 19:03:18 UTC
Ezt találtam ,ezt még holnap megcsinálom:

<https://www.villanylap.hu/lapszamok/2004/majus/185-az-univerzalis-motorokrol>

esetleg más ötlet?

Köszi

Üdv.. Pityu

Lépj be vagy regisztrálj
ztibi
2020-05-06 05:27:54 UTC
SZia

nézd meg  a szikrázós szénkefét, hogy esetleg nem fordítva került-e vissza.
kicsit ferdére szoktak kopni, forditott állásban "szembe megy" a kommutátorral

Ztibi
i***@gmail.com
2020-05-06 14:21:25 UTC
Ha csak az egyik szikrázik, az általában szénkefe gond. Ilyen probléma lehet
pl. ha a szénkefe szorul, vagy mikor a szénkefét nyomó rúgó gyenge. Vagy ha a szénkefe
belesajtolt vezetéke szakadt, vagy nem érintkezik megfelelően és szénkefe csak a rúgón
keresztül és a fém befogójához az oldalán hozzáérve kap áramot. Ilyenkor egyébként a rúgó
hajlamos is a felizzásra és ezáltal a kilágyulásra.
p.
Post by Perjesi Istvan
Fűnyíró felújítása után (csapágy csere, takarítás, stb) azt
tapasztaltam, hogy az egyik szénkefe bal oldali „erős fényjátékba” kezdett.
--
Üdvözlettel
***@gmail.com