laptop
Gömör Géza
2020-05-27 18:21:33 UTC
Hello Mindenkinek!

Fekszik itt előttem egy Green 320 nevű laptop. Nem indul el, ami
nem tudom, hogy attól van-e, hogy nincs benne az akkumulátor.
Mármint nem tudom, hogy ez a típus kényes-e rá, ha nincs benne
az aksi. Labortápról megküldve a bemenetét, csak annyit sikerült
elérnem, hogy ha nehezen is, de időnként azért nekiáll világítani
a hálózati dugót stilizáló jelzés, de a power gomb megnyomására
elalszik. Mivel nem tudok angolul meg tudná nekem valaki nézni
a neten, hogy feltétlenül szükséges-e ennek a típusnak az akku?

Géza
Gabor Lantos
2020-05-27 18:32:57 UTC
Szia Géza,

A doksiját átfutva, nem találtam erre konkrét utalást.
Így táplálod meg ?
I/P: 100-240 Vac, 50-60Hz, 1.8A
O/P: 19Vdc, 3.42A

Az elmúlt kb. 20 évben nem láttam olyan laptopot, ami ne indult volna el
akku nélkül.
Nem lehetne ebből is inkább egy szétszedtem cikk ?
Ez a gép újkorában is egy ipari hulladék lehetett a doksija alapján...

G.

elektro[-flame|-etc]
Stolmár Tamás
2020-05-27 18:41:44 UTC
Bírja a labortápod a 4 ampert?
Nyugodtan felmehetsz 20 voltra, lehet hogy induláskor berogyik a
feszültség, ettől meg megijed a belső táp és letilt.
A 20 voltot biztosan bírni fogja a belső elektronika, sok 19 voltos táp
üresjárásija 19 fölött van.
Esetleg pakolj 8-10000 mikrofarádot a labortáp kimenetére...
elektro[-flame|-etc]
Gömör Géza
2020-05-27 18:55:06 UTC
Hello Gabor Lantos!
Post by Gabor Lantos
A doksiját átfutva, nem találtam erre konkrét utalást.
Így táplálod meg ?
I/P: 100-240 Vac, 50-60Hz, 1.8A
O/P: 19Vdc, 3.42A
Félreolvastam amit írtál, mégpedig "így találod meg"-re.
Egy perc alatt lent is volt a netről a gép doksija. :o)

Amúgy igen, így táplálom, de 40 milliampernél többet nem
vesz fel, és még az is leesik a felére, ami szerintem csak
a power LED fogyasztása.
Post by Gabor Lantos
Az elmúlt kb. 20 évben nem láttam
olyan laptopot, ami ne indult volna el akku nélkül.
Ez jó hír, mert akkor valami más baja van.
Amúgy már találtam is benne egy púpos elkót a proci mellett.
Post by Gabor Lantos
Nem lehetne ebből is inkább egy szétszedtem cikk ?
Az lesz belőle, csak gondoltam előtte még megpróbálom
feltámasztani, mert tegnap már elpusztítottam egy amúgy
működő laptopot, aminek csak a kijelzővilágítása, meg az
egyik zsanérja volt halott. Mondjuk az egy öreg értéktelen
gép volt...
Post by Gabor Lantos
Ez a gép újkorában is egy ipari hulladék lehetett a doksija alapján...
Van egy kimutatásom a pincében található igen vegyes
tartalmú dobozokról, amit újra kéne írnom, és ha lenne hozzá
itthon egy nem kár érte laptop, akkor nem egy benga PC-vel
foglalnám odalent az amúgy is kevés helyet. Pontosabban
szólva, szívfájdalom nélkül bontanám el azt a Compaq PC-t,
amit eddig a rettenetesen masszív háza miatt őrizgettem.

Géza
Gömör Géza
2020-05-27 18:58:44 UTC
Hello Stolmár Tamás!
Post by Stolmár Tamás
Bírja a labortápod a 4 ampert?
Igen, épp annyit tud 20 volton.
A feszültség nem esik le, áramot pedig alig vesz fel a laptop.
Majd holnap ránézek a púpos elkóra a proci mellett.

Egy apró érdekesség, hogy a helyhiány okán épp elbontottam
két Thomson HGW-t, amik amúgy vadonat újak voltak. Míg az
egyikben épek voltak a tápkondik, addig a másikban úgy
púposodtak meg, folytak ki, hogy a panel csak a gyári
próbakor volt áram alatt. Na ilyet mondjuk még nem láttam...

Géza
Acs Gabor
2020-05-27 23:49:56 UTC
Az én Asusom, amit kb. 10 éve vettem, az ilyen volt, nem indult akksi
nélkül.
Azt nem tudom biztosan, hogy ez születési tulajdonsága volt-e, vagy pont
ilyen hibája lett-e idővel.

Gábor
elektro[-flame|-etc]
Gömör Géza
2020-05-28 09:24:11 UTC
Hello Acs Gabor!
Post by Acs Gabor
Az én Asusom, amit kb. 10 éve vettem, az ilyen volt, nem indult
akksi nélkül. Azt nem tudom biztosan, hogy ez születési
tulajdonsága volt-e, vagy pont ilyen hibája lett-e idővel.
Amennyi eszem van, épp csak a párom laptopját felejtettem
el megnézni, hogy indul-e akku nélkül. Lenovo T400 és indul.
Mondjuk ha szétcsapom a beteg laptopot, nem ér kár, mert
a múlthétig azt sem tudtam, hogy van. :o)

Géza