Macbook air akksi
Nemeth Szabolcs
2021-01-25 15:28:05 UTC
Es csak az Apple akku gyullad ki?

Mar volt egy csomo laptopom, van amelyik meg megvan 15eve, de meg nem
gyulladt ki, es nem is tiltott.

Szerintem ez inkabb ilyen Apple fele atkuras. Mint az Y csavarhuzo.

Szabolcs
hello
itt az a probléma hogy felgyulladhat a Li-ion akku
ezert inkabb elektronika letilt mindentol es ezert is mukodik csak
fele annyit mint lehetne
mert ha felgyul a haz akkor a gyarto lenne a hibas
Jozsi
Ez azért elég undorító dolog. Nyilván nem ment totál kukára az akksi,
max. csökkent a kapacitása, de had döntsem már én el azt, hogy mikor
cserélem ki.
Ideje lenne már jól megbüntetni az ilyen cégeket. Még akkor is mocsokság
ez, ha egyértelműen leírják, de anélkül meg a fogyasztó becsapása.
Az biztos, hogy olyan terméket nem veszek amiről ilyet megtudok.
István
Olyan is van, van amelyik gyártó leírja hogy 300 töltés-kisütés ciklus
után letilt,
azt nem írták le mekkora kisütés számít 1 ciklusnak.
Szembe szomszéd nem sokkal 1 év után amortizálta le a vadi új noti
akksiját,
este feltöltötte, nappal akksiról ment, és szépen elkezdte kiírogatni
hogy cseréljen akkut,
utána meg letiltott, ebbe vettünk új utángyártott akksit, meglepődtem,
normális sajtpapírt adtak hozzá,
ahol ezt a 300 ciklust feket fehéren leírták...
Szerintem ki kéne adnia a tápfeszt, azzal az egy lábon lévő 2,5V-al
elég nehéz elképzelni az alaplapi figyelést.
Ha ez az akku elektronika is rossz, akkor már második eset rémlik,
hogy Mac gépbe öntött folyadéktól akksi elektronika (is) száll el.
Ennek jól el is van rejtve az elektronikája.
Egy A1466 gépben lakó A1496 akksi,
Kellene a + es - labakon feszultsegnek lennie, vagy csak a geppel
kommunikalva kapcsolja azt ra a 2x3db szélső pinekre?
Az egyik lábán van egy 2,5V, azzal üzenhet a gépnek a buszon, a
cellákban van fesz.
Vagy ha nincs meg a tápfesz a lábakon akkor eleve halott az akksi
elektronika?
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
Nemeth Szabolcs
2021-01-25 20:06:06 UTC
Jaja, a Note 7. De az tervezesi hibas volt.

Arra iranyult a kerdesem, hogy egy akarmilyen nem Apple laptop nem
csinal ilyen tiltast. Mintha csak az Apple gyulladna ki.

Szabolcs
Post by Nemeth Szabolcs
Es csak az Apple akku gyullad ki?
nem... Samsungnál volt valami nagy gyár égés, visszahívták az akksikat
valami miatt,
és nem vigyáztak rá, kigyulladt az egész
Post by Nemeth Szabolcs
[...]
On Sun, Jan 24, 2021 at 6:39 PM Sandor Szali
Nemeth Szabolcs
2021-01-25 20:11:18 UTC
Most van egy 1.5 eves HP laptopom. Belso akkus. A diagnosztika ki tudja
jelezni a cellankenti feszultsget, a maradek kapacitast, stb.

Az elozo akku mar csak 600mah volt. Megsem tilt le. Mondjuk egy kicsit
azert idegesito volt, hogy pont a garancia vegen konyult le.

Szoval szerintem a tiltas egy Apple fele szolgaltatas.

Szabolcs
Régen más szinten voltak az akkufelügyeleti rendszerek, és egyszerűbbek is voltak. Pl nem számoltak energiaforgalmat csak fesz szintet néztek. Ma már kicsit ez összetettebben működik. Ha elkezdenek szétesni a cellák, akár csak egy is, idővel a matekjában eléggé fel tud borítani mindent. Akkor is ha akár még viszonylag jók a cellák, vagy csak egy rendetlenkedik a többől.
elektro[-flame|-etc]
Nemeth Szabolcs
2021-01-25 20:45:36 UTC
A mostani HP-nek van egy ilyen valtozoja, Expected Cycle Count ami 300.
Szoval lehet, hogy arra tervezik, de nem tilt le.

Szabolcs
mindegyik tilt es meg a jo minosegu utángyártottak is
aszerint melyik gyarto mit mer bevallalni
Jozsi
Nemeth Szabolcs
2021-01-25 20:51:30 UTC
Hat, azt nem tudom. Nekem nem volt Apple cuccom.

De vegulis mindegy, mert letilt. A tobbi nem Apple meg nem.

Szabolcs
És az apple vajon milyen értéknél tiltott le, ezt tudod? mert akkor tudod összehasonlítani.... Illetve van az az eset, hogy megvan a cellafesz, csak éppen nem terhelhető....