Csőfűtés - bojleros anód
elight
2020-04-29 14:12:31 UTC
Sziasztok!
A bojlerekben van anód a fűtőtest mellett.
Ahogy tudom, ne egye meg a fémet az "idő"..

Ha a rézcsőre csőre kívülről rakok csőfűtést
( rétbilincset benne cekásszal)
lehet hasonló gondom?
Megeheti e a vizes részen a
a cső anyagát a melegítés miatt,
vagy nincs ilyen probléma?

Bocs, lehet kicsit lamer ez a kérdés,
de nem vagyok annyira nagy csővezető! :-)

Üdv István
elight
elektro[-flame|-etc]
Gábor Auth
2020-04-29 14:28:53 UTC
Hi,
Post by elight
Sziasztok!
A bojlerekben van anód a fűtőtest mellett.
Ahogy tudom, ne egye meg a fémet az "idő"..
Semmi köze a fűtőtesthez, az elektrokémiai korrózió miatt van ott, mert az
elektrolitként viselkedő vízben van többféle fém is, a használati vízben
friss oxigén is, amelyek idővel megeszik és/vagy korrodálják a "gyengébb"
fémet.

Post by elight
cekásszal) lehet hasonló gondom?
Nem. Kell hozzá valami elektrolit, mint közeg, illetve a réz-réz között
amúgy sincs ilyen baj.
--
Bye,
Auth Gábor (https://iotguru.cloud)
elight
2020-04-29 14:37:35 UTC
Köszi
Tulajdonképpen:
Ez egy zártrendszerű fűtéscső és rá szeretnék
környezetbarát módon segíteni időnként
egy kis villanyfűtéssel.
Arra gondoltam, alkalmas helyen rézbilinccsel
ráapplikálok egy-két 800W-os fűtőpatront.
Ilyenem lesz nemsokára kéznél...
A többi onnantól már tiszta elektronika! :-)
Üdv István
Post by Gábor Auth
Hi,
amúgy sincs ilyen baj.
Pataki István
2020-04-29 18:57:21 UTC
Szerintem ha ezt szárazon akarod megoldani, akkor csak lényegesen
csökkentett teljesítménnyel használhatod a fűtőpatront, illetve ha majd
többet megosztasz a konkrét mechanikai elképzelésről, akkor biztosan
lesz még a többieknek hozzáfűzni valója. Az biztos, hogy sok kérdés fog
még fölvetődni a hosszú távú használattal kapcsolatban is.

pi

Üdv István
h***@gmail.com

         elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-04 09:12:25 UTC
Köszi.
gondoltam erre..
A végső esetre lesz egy csőtermosztát is a
csőre téve, meg persze az elektronikus vízhőfok
mérő, ami megy majd a PLC-be.

Meg arra is gondol, hogy ingadozó a napelem-fesz!
Így kettőt-kettőt sorba kötve fogok betenni
abba a csőre csavarozható réztömbbe.
A patronok 800 W-osak, de a kettesével csak
1000W terhelésig terhelném.
A csúcs fesz kb. DC 400V lehet majd.
( Első körben nem feltétlen raknék rá AC invertert.)
Kívülről az egész tömb kap majd kőzetgyapot szigetelést.
A cél + 40 fokos vízecskét adni
a padlófűtés rendszernek.

Éppen ma jöttek meg a fűtőpatronok.
Szépen néz ki, és tényleg vörösrézből van a csöve.
Az is eszembe jutott, tehetnék áramlásmérőt is
a csőbe szivattyú megszorulás esetére,
de ez már sokkal macerásabb. Ha nem muszáj,
nem vízteleníteném a rendszert, mert most
áramlásügyileg már jó ideje eléggé béke van!

Üdv István
elektro[-flame|-etc]
jhidvegi
2020-05-04 09:21:00 UTC
Post by elight
Meg arra is gondol, hogy ingadozó a napelem-fesz!
Így kettőt-kettőt sorba kötve fogok betenni
abba a csőre csavarozható réztömbbe.
A patronok 800 W-osak, de a kettesével csak
1000W terhelésig terhelném....
Jó ez a módi, hogy napelemmel áramot csinálni, amivel fűtőtestet működtetni?

hjozsi
Gábor Auth
2020-05-04 09:25:14 UTC
Hi,
Post by elight
[...]
Szóval csinálsz egy napelemes elektromos vízmelegítőt, aminek kb. harmad
annyi a hatásfoka, mint egy ugyanakkora napkollektornak? Miért?
Pataki István
2020-05-04 09:27:33 UTC
Mivel kimarad az inverter, olcsóbb és egyszerűbb lesz, kisebb a
meghibásodás lehetősége is. Cserébe a hatásfok a lehetségeshez képest
szerintem drasztikusan csökkenni fog, vagyis sokkal nagyobb lesz a
telejsítmény ingadozás, mint elektronikával.

pi

hjozsi
Pataki István
2020-05-04 09:29:37 UTC
Azért az se mindegy, hogy a vizet kell fölvinni, vagy a kanócot lehúzni.

pi

jhidvegi
2020-05-04 09:31:42 UTC
Post by jhidvegi
Jó ez a módi, hogy napelemmel áramot csinálni, amivel fűtőtestet
működtetni?
Csak azért kéreztem, mert szerintem jobb lenne, ha szivattyút működtetnél a
napelem áramával, amivel vizet szivattyúzol fel valami magasan lévő tartályba,
és onnan leengedve a vizet turbinával áramot termelnél, és az működtetné
tetszőleges időpontban a fűtőtesteket.

De olyat is lehetne, hogy vizet bontasz, a fenti turbinák áramával, felfogod a
hidrogént és oxigént, besajtolod palackokba, aztán ezekkel áramot fejlesztesz
üzemanyag cellákban, azzal járatod a fűtőtesteket.

hjozsi
Imre Kormos
elektro[-flame|-etc]
Imre Kormos
2020-05-04 09:41:44 UTC
Sőt. Biztos vagyok benne, hogy ahhoz, hogy télen egy napkollektor 40 fokos
vizet csináljon, ahhoz az kell, hogy közvetlen napsütés érje. Ez havi
átlagban tuti, hogy 10% alatt van. Ezzel szemben a napelem erősebb Holdfény
től is csinál és villanyt borús időben is elfogadható hatékonysággal
dolgozik.
Ki
Post by Imre Kormos
Én nem hiszem, hogy télen borús időben rosszabb lenne a napelem hatásfoka
a napkollektorénál.
Ki
Post by Gábor Auth
Hi,
elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-04 09:42:41 UTC
Osztok szorzok, erősen,
ezzel a témával
a maradék áramot szeretném majd elfűteni!

Mert azt visszatáplálni ahogy hallottam
nem nagyon érheti meg.
A megtérülése átlagosan egy ilyen rendszernek
10-15 év...
( Kérdéses él e még az ember odáig, hogy megízlelje
ténylegesen az ingyenenergia ízét !;)

Az ingyen hitelesnek mi i majdnem bedőltünk.
Azután alaposan megvitattuk egy ezen a területen
jó szerelő ismerőssel.
Először jött a szlogenekkel hogy ingyen van,
meg különben is az egész ingyen van ,
és még villanyt sem kell fizeni csak a hitelt.
Azután
kimatematikáztuk hogy az ingyé az nem is olyan
ingyé.. Csak jórészt áttolja a pénzt a preferált
közreműködőknek. Mert a hitelt ugyan
kamatmenetesen kapod, és visszafizetheted,
de a hitellel
készülő rendszereknél kötelező a minősített szakcég,
kötelező energetikai tanúsítvány, közjegyzői díj
az ingyenhitel biztosításához, stb,,,
Tehát egy komplett rendszernél ezek az egyszeri
költségek elmehetnek 10-18% -ig is és
mivel mindent előre kell fizetni így majdnem hogy
durvább is lehet mint egy böcsületes a kamat.
Meg hát a szerelő cégek is rogyadoznak a
munkától, és annyit kérnek amennyit lehet.

( Megnézik googlén a házat, a környezetet
és aszerint előre jó beáraznak! (magánvélemény))

Szóval most futok egy másik kört,
és tudásom szerint magam próbálom kihozni
magunknak
ebből a témából a lehetséges maximumot. :-)

Üdv István
elektro[-flame|-etc]
Gábor Auth
2020-05-04 09:42:53 UTC
Hi,
Post by jhidvegi
Post by jhidvegi
[...]
Mennyi vizet? 1 köbméter víz egy 1 méter magasra felfelé kerekítve 10 kJ
energia, ha minden veszteségtől eltekintünk, akkor ez ~ 2,5 Wh, egy
autóakkuba is annyi energia fér, mint 200 köbméter 1 méter magasra
szivattyúzva vagy 1 köbméter 200 méter magasra szivattyúzva.

De a legjobb a meleg vizet eltenni napkollektorral.
elight
2020-05-04 09:47:03 UTC
.... Meg van itt mellettünk egy panzió,
és lám csodát egész nyáron takarják a
napkollektoraikat.
Villanyra meg azért mindig szükségünk lehet..
Pluszfűtésre meg időnként.
Az energia ilyen formája sokkal jobban pozicionálható
szerintem, meg kicsivel jobban is értek
ehhez a területhez mint a csőszereléshez!
Szóval az okoknak ez lenne a roppant prózai módja.

Üdv István
elektro[-flame|-etc]
elight
elektro[-flame|-etc]
Gábor Auth
2020-05-04 09:50:46 UTC
Hi,
Post by Imre Kormos
[...]
Csinál villanyt, csak nagyon keveset, amiből nagyon kevés hő lesz,
gyakorlatilag semmire nem mész vele.
Gábor Auth
2020-05-04 09:52:18 UTC
Hi,
Post by elight
.... Meg van itt mellettünk egy panzió,
és lám csodát egész nyáron takarják a
napkollektoraikat.
Igen, ha téli időszakra van méretezve a napkollektor, akkor nyáron takarni
kell. De még így is jobban megéri a vizet melegíteni, mint napelemmel
szigetüzemben.
Post by elight
Villanyra meg azért mindig szükségünk lehet..
Pluszfűtésre meg időnként.
És sziget üzemben mire használják a villanyt, ha épp nem kell meleg víz?
elight
2020-05-04 09:56:21 UTC
Van egy konkrét ismerősöm a környéken.
Ő épületgépész és napkollektorosan megcsinálta!
Már mint a melegvíz tömeges eltevését..
Jó esetben 2 - 3 szerényebb napfény intezitású
napot is át tud hidalni a rendszerével.
A pincéjében van 5-6 köbméter víz nagy
tartályokban.. Szóval ha netán a környéken
tűz ütne ki,
még akár kölcsönözni is tudna vizet az oltáshoz! :-)

Üdv István
elight
2020-05-04 10:05:01 UTC
Éves szinten majdnem 6MWh-ot számoltam,
ami azért nem kevés, mindent egybevetve
a fűtés igényünknek majdnem a fele.
De mint mondtam ez az első lépés,
a visszatáplálóshoz,
és éves villanyigény kiegyenlítése után
is marad fűtés rásegítésre elég energia.
Ha meg később úgy alakulnak az árak
van még hely a tetőn, dobok fel még
tíz lapot ha szükséges.

Egyébként a nagy-tábla kezd megfizethető
lenni a 17-20 százalékos hatásfokával.
és a napkollektoros rendszerek sem jobban
40-60 százaléknál, de sokkal macerásabb a
hosszútávú üzemeltetésük.
Szóval nekem az a múlt, és ez pedig ha
alakulnak még az árak lefelé akkor a jövő.
Ezért ez mellett már le is tettem a voksomat.
Meg azért is, mert saját hatáskörben
kivitelezhetem
és tudom is majd megfelelően működtetni.
Üdv István.
Post by Gábor Auth
Hi,
Gábor Auth
2020-05-04 10:27:32 UTC
Hi,
Post by elight
Éves szinten majdnem 6MWh-ot számoltam,
ami azért nem kevés, mindent egybevetve
a fűtés igényünknek majdnem a fele.
De ugyanúgy nem akkor lesz sok, amikor kellene, annyi előnyöd van, hogy a
napelemeket nem kell letakarni, mert tudnak üresjárásban létezni.

Post by elight
a visszatáplálóshoz,
és éves villanyigény kiegyenlítése után
is marad fűtés rásegítésre elég energia.
Szabályosan nem kombinálhatod, hogy mos nem táplálsz vissza, hanem
szigetüzemben vizet melegítesz.

Post by elight
lenni a 17-20 százalékos hatásfokával.
és a napkollektoros rendszerek sem jobban
40-60 százaléknál, de sokkal macerásabb a
hosszútávú üzemeltetésük.
Háromszor több hő jön le a napkollektorokról, mint amennyit a napelemről le
tudsz szedni, azért az jelentős különbség, ha amúgy is hőt akarsz
előállítani. Az üzemeltetés semmivel se macerásabb, a kiépítés annyiban
macerásabb, hogy keményforrasztott rézcsővel kell szerelni.

De te tudod, csináld, ahogy kitaláltad.
elight
2020-05-04 10:30:16 UTC
Nyáron klíma télen klíma...
hűtőgépek, bojler, stb..

ha kell némileg ütemezhetők
elég jól állandóan villanyzabáló
fogyasztók.
Még a mosógépnek is lehet (nálunk van)
meleg víz csatlakoztatása a villanyfűtés mellett,
tehát a bojlerről is mehet.

Az már gazdasági (megtérülési) kérdés
mit szabad és mit nem a napelemről járatni!

Üdv István.
elight
2020-05-04 10:38:45 UTC
Ennek is utána néztem már!
Mostanában majd elindul a rendszerem
a napelemekkel, saját inverterrel.
A felesleget meg direkt módon
fűtésrásegítéssel elfűteném ha szükséges.
A padló meg elég jó hőtároló, amit nappal
betáplálok, éjjel is elég jól tartja.
Hála a becsületes hőszigetelésnek.
Ez már azonnal részlegesen apró kis
adagokban megtérüléssel kecsegtethet.

Egy későbbi időpontban,
ha mégis a visszatáplálós rendszert
szeretném elindítani, akkor pedig a
sorba kötött patronokat párhuzamosra
átkötöm és egy kis programozással
mehet bele majd a 230V-os hálózat...
Igaz kicsit alacsonyabb hatásfokkal
( az visszatápláló rendszernek is akad némi vesztesége)
de továbbra is működőképes maradhat
ugyanez a rendszerem.

Üdv István
Karoly Hollichi
2020-05-04 10:53:20 UTC
Sziasztok,

letezik spec. mppt funkcios inverter, amelyik a napelemekrol direkt hajtja
a bojler ellenallasat, akar ket kulon ellenallast is kezel, szigetuzemben
mukodik. Ennek a rendszernek az ara, foleg ha tavolabb kell szerelni a
napelemet a bojlertol, ma mar alacsonyabb mint a napkollektorosnak.
Messzemenoen rugalmasabb a szerelese, elhelyezese, nincs csepeges, fagyas,
felforras veszely, nem igenyel futesszerelo szakembert, stb. Arrol mar nem
is beszelve, hogy par eves hasznalt napelemet mar 0.25Euro/Watt aron meg
lehet venni.

Udv., Karcsi
elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-04 10:56:54 UTC
Bocs. Ne légyen semmi sértődés...

Nem szeretnék mindenben ellened mondani!

De az eredeti kérdésfelvetésemben is már
szerepelt, hogy egy adott, általam
kiválasztott rendszer szerint szeretnék
lehetőség szerinti elfogadható
eredményt elérni.
És nem feltétlen egy másik rendszert választani.

Az is elhiheted hogy a napkollektoros rendszer
is sokat nyomott nálam a latba, de minden
előnyt hátrányt felülírt a hitel mentes és
folyamatos bevezetés esélye.
Ebben és a szakismeret hiányában mégis elvérzett.
A másik meg igaz fele hatásfok allatti,
de a biztos, házilagos kivitelezés útjának
végigvihetőségével kecsegtet.
Ugyanakkor a kérdéseim azért is irányulnak
e rendszer felé mert nem szeretnék
olyan szarvas hibákat elkövetni
amelyeket mások tudnak, vagy rég átestek rajtuk.

Az remélem nem vita tárgya, köztünk
hogy a hatásfoktól vagy költségtől
eltekintve egy villamos rendszer
későbbi átépítésre ( ha mégis kiderülne valami)
sokkal rugalmasabb lehet mind egy csővezetékes
vizes rendszer. És az energia is jobban
tárolható, elosztható.
Ugyanakkor nem annyira veszélyes mint pl
az említett hidrogén cella, ha az egyéb
biztonság technikai előírásokat egyébként az
ember maradéktalanul betartja.

Döntéskor sok mindent,
tehát ezeket is mérlegelnem kellett!
És még egyszer bocs, de az ember próbáljon
kitartani a döntése mellett
és viselje bátran következményeit! :-)

Ha eljutok valamennyire és majd esetleg
lenne rá igényetek
nem fogom elszégyellni (titkolni)
a "szomorú valóságot" sem.
Ígérem.
Üdv István
Post by Gábor Auth
Hi,
elight
2020-05-04 11:09:08 UTC
Szia.

Köszi, ez számomra is roppant
érdekes infó. Már mint hogy van ilyen.
Akkor a dilemma már csak annyi lehet,
hogy vegyen egyet ilyet az ember,
vagy csináljon magának! :-)

Ezt az panel árat sajnos nem tudtam elérni
mert hazai szállítónál véve kb 0,32 Eur/W
árú lehet a mienk. Amelyik táblát eredetileg
vettem volna az éppen kifogyott és mindenütt
csak jó ha június végére tudtak
mondani némi halvány (feltételes) határidőt.
És mint tudjuk a határidő még nem szállítás,
tehát változhat, mint ahogy a hiány miatt
(meg az Ft-árfolyam miatt) majd lehet, az ára is.
De ez a döntésem az energiában nem
annyira, max. a megtérülési időbe számíthat bele.
A Wattok már a házban vannak mint kapacitás,
csak ki kellene vinni mielőbb egy megfelelő tartóra,
a napra...

Üdv István
elektro[-flame|-etc]
Karoly Hollichi

elektro[-flame|-etc]
jhidvegi
2020-05-04 11:56:41 UTC
Post by Imre Kormos
Sőt. Biztos vagyok benne, hogy ahhoz, hogy télen egy napkollektor 40
fokos vizet csináljon, ahhoz az kell, hogy közvetlen napsütés érje.
Jó, elfogadom azt a tényt, hogy nem vagyok tájékozott. Nekem is az volt az első
gondolatom, hogy a napkollektoros közvetlen hőtermelés csak sokkal jobb lehet,
mint a napelemes áram--->hő.

Különösen az is alátámasztotta ezt a vélekedésemet, hogy ismerek egy elég nagy
üzemet, aminek az egyik csarnoka teteje tele van napkollektorokkal, amikkel sok
éve előállítják a technológiai melegvizet, ami itt hatalmas mennyiség. A méretek
miatt egészen biztos megelőzte az egész beruházást valami szakértői számítás, és
meglepne, ha szándékosan egy rosszabb megoldásba fektették volna a rengeteg
pénzt. Na aztán lehet, hogy ha ma csinálnák, akkor más lenne az ábra.
Vákuumcsöves napkollektorok vannak telepítve, szerintem többezer m2. A
techológiához kell 95 fok feletti víz is, amit lehet, hogy nem mindig tud a
napkollektor-rendszer előállítani. Sajnos nem tudok eleget a rendszerükről.

hjozsi
jhidvegi
2020-05-04 11:58:12 UTC
Post by elight
Osztok szorzok, erősen,
ezzel a témával
a maradék áramot szeretném majd elfűteni!...
Vagyis mégis az áram is kell, nem a fűtés a célja a napelemek telepítésének.

Utólag is bocs az epés levelekért.

hjozsi
jhidvegi
2020-05-04 11:59:09 UTC
...és onnan leengedve a vizet turbinával áramot termelnél, és az
működtetné tetszőleges időpontban a fűtőtesteket....
Mennyi vizet? 1 köbméter víz egy 1 méter magasra felfelé kerekítve 10...
:-) Nem gondoltam, hogy bárki is komolyan vette a szövegemet. :-)

hjozsi
jhidvegi
2020-05-04 12:00:53 UTC
Post by elight
Kicsi a telek! :-)
A napelemet meg már beszereztem.
Majd, ha elkészül az egész, mesélhetnél a tapasztalataidról.
Fűtés ügyben meg át lehet gondolni azt is, hogy az áramot sokkal jobban ki lehet
használni hőszivattyúk beiktatásával, ami ráadásul fordítva is működik, azaz nem
csak fűteni, hanem hűteni is lehet vele.

hjozsi
elight
2020-05-04 12:36:17 UTC
Igen.
A környékünkön is soknál látom
hogy a napelem mellett marha nagy gödröt is
ásattak a talajfűtés csöveknek..
Vagy legalább egy komolyabb inverteres klíma
kültérije van a házra feltűnően felszerelve.

Apropó a jobb hatásfokú, inverteres
hűt-fűt klímák mit tudhatnak?
Árukat rövidebb távon is meghozhatják
a kommerszekhez képest,
vagy nagyobb futamidejű a megtérülésük?

Üdv István
elektro[-flame|-etc]
elight

elektro[-flame|-etc]
Kormos Imre
2020-05-04 17:44:28 UTC
Jó, jó, de ott teljesen más a cél. A napkollektor rendszer verhetetlen
tavasztól őszig használati melegvíz előállítására, különösen olyan
helyeken éri meg, ahol sok ember akar fürdeni (gyárak, kollégiumok,
szállodák, uszodák, sportcsarnokok, stb). (Kis, kétfős családi háznál
már kicsi a valószínűsége egy napkollektor- rendszer megtérülésének.).

Itt az eredeti kérdés fűtésrásegítésről szólt. Télen, hideg -
ködös-felhős időben a napkollektor termelése 0, míg a napelem ennek
sokszorosát állítja elő ;)

KI
         elektro[-flame|-etc]
jhidvegi
2020-05-04 18:19:28 UTC
Post by Kormos Imre
Jó, jó, de ott teljesen más a cél. A napkollektor rendszer verhetetlen
tavasztól őszig használati melegvíz előállítására, különösen olyan
helyeken éri meg, ahol sok ember akar fürdeni (gyárak, kollégiumok,
Na jó, de amit írtam, az nem fürdés meg hmv, hanem technológiai melegvíz. Elox
üzem, és a művelet végén van egy ún. pórustömítés, amikor a daru az egész
hóbelevancot forrás közelében lévő vízbe rakja. És más, meleg kádak is vannak,
de annyira részletesen nem tudom, hogy mi milyen. És ugye egy ilyen üzem nem
tavasztól őszig dolgozik.
Post by Kormos Imre
Itt az eredeti kérdés fűtésrásegítésről szólt. Télen, hideg -
ködös-felhős időben a napkollektor termelése 0, míg a napelem ennek
sokszorosát állítja elő ;)
Lehet. Itt úgy tűnik, a lényeg az, hogy az áramot másra akarja használni, csak a
maradékot használná fűtésre, nem ez lenne az alapvető célja az egésznek. Biztos
jól ki fogja találni. Én csak azt bátorkodtam javasolni, hogy a fűtéshez
célszerű megsokszorozni az áram hatását hőszivattyúval, aminek a folyománya,
hogy alkalmas kütyük felhasználásával hűteni is tud.

El tudom képzelni, hogy a napelem-hőszivattyú együtt hatékonyabb a
napkollektornál akár erős napsütésben is.

A megtérülés meg ilyenek az más tészta, ahhoz nem szólnék egy szót se.
Illetve annyit, hogy nagyon sokmindent vásárol az emberfia úgy, hogy a
megtérülés szóba se jöhet. Vannak más szempontok is.

hjozsi
FuzArn
2020-05-04 20:03:12 UTC
Bitcoint bányászni :)

A.
Gyoergy_Ol
         elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-05 07:19:35 UTC
Szia

A csúcsteljesítménye a lapoknak
összegezve jelenleg max 4kW lehet.
Átlagban 3,6kW -al számoltam full napfényes
időszakra és a déli órákra. De ez később lazán bővíthető.
A felhős idő általánosan ezt csökkentheti a termelést
átlag 40 - 60 %-ra.
( Ennek a típusnak állítólag a szórt fény is számít.)
Amíg sziget üzemben menne addig
raknék a rendszerre egy olyan vezérlőt,
amelyik úgy tereli az áramot, hogy a
valós villany igény feletti termelést
egy fűtőpatronba vezeti, ha van
fűtés rásegítés igény.
( Ezt olyan "lassúvíz partotmos" összegző alapon.
Mert a padlófűtés rendszer amúgy sem egy
idegbeteg természetű dolog..;)

A jövő hétre terveztem, hogy egy táblára
akasztok rá egy adatrögzítőt és megfelelő terhelést.
Nekiállok, lemérem különféle szögállásoknál
fényeknél és betakarásoknál, ténylegesen
mit tud ez a típusú tábla. (hobby;)
Tudja e azt a gyakorlatban is amit
a szakirodalmak valószínűsítenek.
Az adatrögzítő jelenleg 1 bemenetű,
még kreálnom kell hozzá egy multiplexert,
hogy a U/I görbe felvételét is rögzíteni tudjam
egyszerre. Jelenleg teljesítménymérő ugyan
nincs raktáron, de egy PIC-es panellel még
az is összehozható lenne talán.
Ez még azért csak terv, bár piszkál a késztetés erősen,
mert előtte még egy forgatókeretet is össze kellene raknom.
Csak a mérések után állnék neki a tényleges
tartók megeszkábálásának. Szerencsés helyzetben
vagyok, a tájolásom fedetlen, kb. 11:30óra déli irányból.
Ez azért optimális hozammal kecsegtető irány.

Ja a m2 ?
Ha csak a műhelyt kb. 30m2 tudom
a többlettel fűteni, már azt se nagyon bánnám!
Jelenleg egy 3kW hőlégfúvó van benne,
de zömmel, elég szakaszosan,
a 1,5kW-os állásában használom.
És az is körvonalazódott az eddigi fűtésadatokból,
az egész házhoz azért éves távlatban legalább 10MWh
kellene. Ezért csak rásegítés..
Üdv István
elektro[-flame|-etc]
Kaczmarek Edvárd
2020-05-05 08:33:26 UTC
Kizárólag inverteres klímák kaphatók már.

A drágább modellek dupla áron tudnak 20-25%-kal jobb hatékonyságot. Go figure.

Ed

Sent from a tamagotchi
Post by jhidvegi
Post by elight
[...]
Post by jhidvegi
hjozsi
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-05 08:41:30 UTC
Köszi.
Tudom "kinek a ló, kinek a lóné!"
de esetleg valakinek gyakorlatban bevált típus?
Melyet szívesen ajánlana is?..
Üdv István
Post by jhidvegi
Post by elight
[...]
Post by jhidvegi
hjozsi
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
Kaczmarek Edvárd
2020-05-05 08:55:40 UTC
Csakis japánt.

Daikin FTXF sorozat: alapmodell, így nem vészes az ára, de korrekt a kidolgozása, csendes a működése.

Ed

Sent from a tamagotchi
Post by Kaczmarek Edvárd
Kizárólag inverteres klímák kaphatók már.
A drágább modellek dupla áron tudnak 20-25%-kal jobb hatékonyságot.
Go figure.
Post by Kaczmarek Edvárd
Ed
Sent from a tamagotchi
Post by jhidvegi
Post by elight
[...]
Post by jhidvegi
hjozsi
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
Kaczmarek Edvárd
2020-05-05 08:57:01 UTC
Tájékozódáshoz: https://prohardver.hu/tema/milyen_legkondit_a_lakasba/friss.html

Ed

Sent from a tamagotchi
Post by Kaczmarek Edvárd
Kizárólag inverteres klímák kaphatók már.
A drágább modellek dupla áron tudnak 20-25%-kal jobb hatékonyságot.
Go figure.
Post by Kaczmarek Edvárd
Ed
Sent from a tamagotchi
Post by jhidvegi
Post by elight
[...]
Post by jhidvegi
hjozsi
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
elight
2020-05-05 09:08:47 UTC
Mostanában valahogy ritkásabban
olvasom ezeket a posztokat,
szóval hálásan köszönöm a linket.
Pedig régebben valahogy jobban
rá voltam kattanva a hardverekre..

Pont ma reggel hallottam a rádióban,
"40 éves koráig a férfiember minden
kütyü-félét ész nélkül gyűjtöget,
felette már áthangolódik az agy inkább az
élmények gyűjtögetésére.
Nem tom. ki hogy van ezzel,
de én látok ebben némi hasonlatosságot.
Már azért is lehet, mert már nem ma múltam 40! :-)
Üdv István.
Post by Kaczmarek Edvárd
Kizárólag inverteres klímák kaphatók már.
A drágább modellek dupla áron tudnak 20-25%-kal jobb hatékonyságot.
Go figure.
Post by Kaczmarek Edvárd
Ed
Sent from a tamagotchi
[...]