Autóipari relé kiforrasztása.
Nemeth Szabolcs
2021-02-22 10:58:57 UTC
Na, vegre tudom mire valo ez szallag. Multkor voltam a DuPont-nal, ahol
ez vagjak 2m szeles gurigakbol. Eddig azt hittem ebbol van a hajlekony
panelnel a hordozo. Vagy az is ebbol van?

Szabolcs
Hi,
Sajnos a kaptont már nem tudom kivárni!
[...]
Ha nem jönne be, akkor nem marad más ,
mint, hogy réztömbből kimarom a lábmintát.
és ráhúzom egy vastag weller hegyre.
Te ennyire messze laksz mindentől is, hogy egyszerűbb kimarni réz tömbből,
mint elmenni boltba és venni még ma egy kapton szalag? :)
Gabor Jordan
2021-02-22 12:01:50 UTC
Én is arra mennék rá, hogy a relét szétbarmolni úgy, hogy  aPCB ne
sérüljön, majd egyesével ki a lábakat.

Viszont, van erre korrekt megoldás is, általában úgy hívják miniwave

Gyártásban a javításhoz gyakran használják. Pl. egy számítógép
alaplapnál a PCI slot konnektort nem nyomták be rendesen az operátorok
és azt kell javítani. Előkerül a mini wave, hozzá a megfelelő méretű és
geometriájú nozzle és szépen kikapják vele (vagy helyére tolják).

A nozzle-ból folyamatosan nyomja fel egy pumpa a forraszanyagot, mintha
egy spec alakú gyenge ón szökőkútra helyeznéd fel a paneled. Ezáltal a
dzsuva nem gyülemlik fel a tetején, hogy aztán a panel átvegye.

Kis szériában még beforrasztásra is szokták használni.

ÜDV JG
Nemeth Szabolcs
2021-02-22 12:04:34 UTC
Aha. Es mi lehet a vekonyabb matt sotetszurke (vilagosfekete) folia?
Vagyis az egyik fele matt a masik fenyes. Ugyanott gyartjak.

Szabolcs
3D nyomtató tálcának is kiváló.
Craftboton pl ez van.
Van kaptonbol sokminden az iparban, szalagkabel hordozó is pl rászitázot ezüsttel.
Poliimid & ezüst stb
A.
elektro[-flame|-etc]
elektro[-flame|-etc]
Nemeth Szabolcs
2021-02-22 12:43:45 UTC
Na mindegy. Lehet, hogy az is valami Kapton feleseg igy a kepek alapjan.

Szabolcs
Hát erre nincs sok ötletem így hirtelen.
A.
elektro[-flame|-etc]
Nemeth Szabolcs
2021-02-22 19:18:21 UTC
Ranezesre ilyen.

Szabolcs
Nem ez az?
https://www.cgstape.com/product/black-polyimide-tape/
Józsi
Post by Nemeth Szabolcs
[...]
On 2021. Feb 22., at 11:59, Nemeth Szabolcs <