Dió
jhidvegi
2021-02-18 12:12:25 UTC
Úgy tűnik, erősen veszélyben van a diótermelés, és nem csak Magyarországon.
Van ez a dióburok-fúrólégy, ami ellen úgy tűnik, nagyon szerény a védekezés
lehetősége.

Nem tudom, fajbesorolásilag ez minek minősül a léte különféle fázisaiban. Amikor
már repül, akkor rovar, amikor fúr, akkor meg valami féreg lehet.

Ciki, hogy már-már covid magasságokba jut ezeknek a hatékonysága a
legkülönfélébb területeken, nem csak a diónál. A covidra ugye lett oltás. Az
elektronikus dióra úgy tűnik, nincs még oltás, nincs megoldás. Sajnálatos.
Pontosabban hálistennek vannak védett fajták, amihez nem tudott bejutni az
elektronikus dióburok fúrólégy. De a jó régi diófajta már szinte biztosan
áldozatul fog esni.

A növénynél a fertőzött diók gyors összeszedése és elégetése a módi, és nem
biztos, hogy sikerül megóvni a növényeket az újabb hatásoktól. Elektronikusan ez
azt jelenti, hogy az adott diófélének a megszűntetése lenne a megoldás, de kár
lenne érte. Előbb-utóbb úgyis ez lesz, főleg, ha már van klónja, ami védett a
fúrólégy ellen. Én javasolnám mindenkinek, hogy teljes egészében az összes
termését ebbe vigye át! Működik, békés, egészséges.

hjozsi
jhidvegi
2021-02-18 12:14:53 UTC
Még valami:
Nincs semmi akadálya annak, hogy ha valakinek arra van ingere, oka...., hogy
magánkertészetben tovább foglalkozzon magával a dióburokfúróléggyel, annak
bármelyik fejlődési fázisában akár.

hjozsi