Iránytű elektronikával
Karoly Kovacs
2020-06-10 09:29:45 UTC
Ha csak (egyszeri) beállítási célra kell, akkor ott vannak a
mobiltelefonos alkalmazások.

Károly
Üdv Mindenkinek!
Egy olyan elektronikus iránytűt keresek, amit ha bekapcsolok, akkor mutatja
a jó irányt, mindenféle kalibrálás nélkül.
Sajnos nem találkoztam még ilyennel, ezért is kérdezem Tőletek, hát ha van
itt, aki igen.
A szokásos chipek térerősséget mérnek, és ezért meg kell keresni a helyi
max. értékeket, utána már működik rendesen.
De pont ezt a kalibrálást szeretném meg úszni, félek nem fogom tudni.
Szélirány mérő beállítása lenne a cél, de külső eszköz nélkül, és a szélmérő
sem állítható tetszőlegesen, nagyjából kötött a rögzítése, és iránya.
Szóval egy "korrekciós" értéket kellene mérnem.
Üdv!
János
elektro[-flame|-etc]
Nemeth Tibor
2020-06-10 15:41:01 UTC
Hali!

Ha lehet derült éjszakán is és a sarkcsillag nem minősül külső
eszköznek, és nem fedél alatt méred a szelet, és 1° hiba megengedett
akkor talán a sarkcsillag alapján.
Azt nem tudom mennyi elektronika van benne. :-)

Üdv.
Németh Tibor
elektro[-flame|-etc]
orbana
2020-06-10 16:24:07 UTC
Szia,

Derült időben használható: a nap iránya lekérdezhető sok programból,
ehhez már csak egy szögmérő kell és tudod az északot is. (program
például az orbitron, mobilra is biztos létezik hasonló).

Üdv: Árpi
elektro[-flame|-etc]
Fekete Róbert
2020-06-11 06:45:41 UTC
szerintem a telefonokban lévő compas ic-k ezt tudják
ha csak rákeresel hogy arduino compas sensor, egy rakás találat lesz,
hogy épp melyik tudja azt ami neked kell, passzolom, de lesz miből
válogatni annyi tuti

R.
Köszönöm a válaszokat!
Nem azzal van baj, hogy hogyan lehet megmérni, vagy én hogy mérném meg,
hanem mindenképpen automatikusan kellene ennek megtörténnie.
Igaz évente csak egyszer, de ne a felhasználó feladata legyen.
Ez a lényeg, és ne kelljen kalibrálni, mint pl. a telefont, ezért keresek
valami elektronikus megoldást. A pontosság sem nagyon lényeges +- 5 fok
bőven elég.
Üdv!
János
2020-06-11 07:04:26 UTC
akkor bocs!
ha lesz megoldás, már csak a kíváncsiság miatt is érdekelne

vannak gps modulok is amiben van iránytű, az sem jó, gondolom az saját
magát kalibrálja...
Szia Robi!
Igen, ezekkel kezdtem, de sajnos ott is kell kalibrálni.
[...]
__________ Az ESET Endpoint Antivirus alkalmazásból származó információ, a
keresőmotor verziószáma: 17859 (20180810) __________
Az üzenetet az ESET Endpoint Antivirus ellenőrizte.
http://www.eset.hu
elektro[-flame|-etc]
Karoly Kovacs
2020-06-11 07:30:25 UTC
Van ilyen is, ha rákeresel. Gugli: "arduino gyrocompass"
Hogy kell-e kalibrálni, azt nem tudom.

Károly
Köszönöm a választ, ezt még nem néztem.
Utána nézek, az ötlet tetszik.
Üdv!
János
Ez esetben gyrocompass irányába mennék el. Sima gyroval a föld
forgásából meg lehet határozni merre van észak. Csak némi idő kell
hozzá, meg kellő érzékenységű szenzor (pl. murata egyes típusai).
"North Finding using a MEMS Gyroscope" egy lehetséges google keresőszó
vagy "mems gyroscope north", stb.
http://mems.eng.uci.edu/files/2014/03/jmems-prikhodko-zotov-trusov-shkel-201
3.pdf
Azt nem probáltam ki, hogy az "arduino" varázsszót is odaírom... :)
Üdv,
Z.
Győző
2020-06-11 14:59:53 UTC
Akkor mi lenne, ha több szenzort tennél a kütyübe, pl. hármat 120 fokra,
vagy hatot, akkor szoftverből megoldható a kalibrálás automatikusan,
elég, ha kicsit mozgatja az ember. Persze ez csak elmélet, nem csináltam
még. :)